"Jižní spojka", úsek Depo Kačerov - seřaďovací nádraží (NUDNÉ)
Název
"Jižní spojka", úsek Depo Kačerov - seřaďovací nádraží (NUDNÉ)
Popis
Tzv. "Jižní spojka" mezi seřaďovacím nádražím ve Vršovicích a Radotínem byla oficiálně uvedena do provozu až v roce 1964, ačkoli dokončena byla již o několik let dříve (a také občas využívána). Byla projektována jako dvojkolejná po celé délce, což dokládá nejen drážní těleso, ale také všechny mosty, ať už železniční, nebo přes železnici. Kamenem úrazu se však stal tunel na druhém konci mostu inteligence, který byl pro dvě koleje vedle sebe příliš úzký - slyšel jsem dvě verze: a) během stavby se zjistilo, že materiál skály je méně stabilní a menší tunel byl postaven záměně, a b) že projektant tunelu vzal obrys vozidla pro rovnou trať a zapomněl, že vagóny v zatáčkách vybočují do stran. Pokud by někdo mohl problém osvětlit, byl bych mu vděčný. Tato trať se současně dotýká trati Vršovice-Modřany, neboť ačkoli se o narovnání trati již dříve uvažovalo, stavba Jižní spojky byla definitivním krokem k vybudování společného zářezu mezi Spořilovem a vrchem Homole, kompletní přestavbou Krčského nádraží a také narovnáním Bránického zhlaví, neboť jeden z pilířů Mostu inteligence vycházel přímo do míst, kde vedly koleje.
K samotné fotogalerii: Je nafocen úsek mezi Depem Kačerov (mostem přes ulici Sliačská), až po začátek, či spíše začátek konec, seřaďovacího nádraží Vršovice, ačkoli statutárně se nachází již spíše na pomezí Strašnic a Zahradního města, a to ke Květnu 2013. Součástí je i několik pohledů od trati, především směrem k Odstavnému Nádraží Jih (ONJ). Jistým zklamáním byl fakt, že po celou dobu cesty jsem nepotkal jediný vlak.
Období
Statistiky
- 70 fotek
- 0 se líbí
Fototechnika
Canon EOS 350D DIGITALNastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.